Treceți la conținutul principal

Realizaţi autoportretul temperamental argumentând prezenţa însuşirilor prin reacţii verbale, stări emoţionale, fapte


Temperamentul unei persoane nu poate fi unul pur şi de aceea temperamentele se îmbină între ele. Din caracterizările colegilor şi din ceea ce am citit, la mine predomină temperamentul sangvinic dar şi celelalte îşi pun amprenta puţin asupra temperamentului meu.
Deoarece temperamentul meu este predominant sangvinic eu sunt un extrovertit şi am un nivel scăzut de nervozitate, de cele mai multe ori şi în cele mai multe împrejurări sunt calm, stăpân pe mine ( dacă cineva încearcă să mă inerveze nu reuşeşte ), greu influenţabil ( dacă am hotărât ceva nu mă las influenţat – doar de fete câteodată ).
Extravertiţii sunt orientaţi pe prezent şi pe viitor ( de aceea nu mă prea interesează istoria şi cam tot ceea ce s-a petrecut în prezent ). Extravertiţii se adaptează uşor ( când sunt cu un prieten şi sunt într-un loc complet necunoscut mă adaptez repede şi îmi fac repede prieteni/prietene noi ).
De la sangvinic am preluat ceva aptitudini de conducere ( de cele mai multe ori când sunt cu prietenii într-un loc necunoscut, în pădure, încerc să fiu eu cel care propune “haideţi să… “ şi chiar comandă lucrurile ) şi spiritul de grup ( nu-mi place să stau singur şi chiar dacă sunt singur dar sunt persoane în jurul meu reuşesc să mă integrez în grupul lor ; când aflu că se organizează o excursie nu mă decid să merg decât atunci când ştiu sigur că o parte din prieteni/colegi merg şi ei ), sunt sociabil, vorbăreţ ( dacă prind un subiect de care sunt interesat, vorbesc cu toate persoanele din jurul meu; nu îmi place să bat câmpii ), săritor ( când un prieten/coleg are nevoie de ajutorul meu las totul deoparte şi încerc să-l ajut sau când un străin are nevoie de ajutor eu încerc să-l ajut ), hazliu ( spun bancuri şi reuşesc de cele mai multe să-i fac pe prieteni/colegi să râdă ).
De la coleric am preluat doar faptul că sunt optimist ( tot timpul înainte de o lucrare importantă – teză, test – îmi spun că nu se poate să nu ştiu, să nu fac ceva ) şi faptul că sunt activ ( la ore, acolo unde sunt interesat, sunt foarte activ, pun multe întrebări; nu-mi place să pierd timpul stând degeaba).

De la melancolic am preluat doar faptul sunt liniştit ( dar nu tot timpul, doar atunci când sunt obosit şi plictisit )  iar în final de la flegmatic am preluat faptul că sunt controlat ( tot timpul mă controlez ), calm şi de cele mai multe ori ajung la sentimente extrem de consistente ( aici cred că nu mai este nevoie de alte  exemple )


         

Comentarii